Food Camp Finland - Media Release

TIEDOTE 21012016

Food Camp Finland
 uudistaa myös ruokaestetiikkaa

Ruoka-alan konkareiden kunnianhimoinen startup, Food Camp Finland uudistaa rohkeasti myös suomalaista ruokaestetiikkaa.

Ravintoloitsijat Pekka Terävä ja Petri Lukkarinen sekä tapahtuma-alan konkarit Riikka Kannas ja Ani Ruuskanen haluavat koota ihmiset syömään yhdessä perustamansa Food Camp Finlandin tapahtumiin ja ruokahetkiin. ”Ruuan, designin ja taiteen yhdistelmästä syntyy innostavia ja yllättäviä kohtaamisia. Halusimme tuoda leikin ja luovuuden näkyväksi osaksi brandi- identiteettiämme”, sanoo Food Camp Finlandin toimitusjohtaja Riikka Kannas. Olo-ravintolan pikkusisko Olo Catering on osa Food Camp Finlandia. ”Huippuosaaminen, innovaatiot, käsityöläisyys ja kunnianhimo ovat jo DNA:ssamme”, Kannas jatkaa.

Screen Shot 2016-01-25 at 12.22.29

Useita ruoka-asiakkaita palveleva REPUTATION Helsinki innostui Food Camp Finlandin bisnesideasta ja loi nopeasti startupille tarvittavat alkuvaiheen työkalut: visuaalisen identiteetin, designin ja tarinan, verkkopalvelun ja videot http://www.foodcampfinland.fi

Creative partner for Food Camp Finland

”Haimme visuaaliseen identiteettiin enemmän fiilistä kuin ruokaa, koska ruokailu on Food Camp Finlandin ideassa enemmän kuin ruoka. Pienillä elementeillä kuvittaminen mahdollisti leikkisän tunnelman luomisen sekä logoihin että verkkopalveluun”, kertoo suunnittelija Pekka Rouhiainen.
Myös Olo Cateringin video vie suomalaista ruokaestetiikkaa kohti kansainvälistä tarinankerrontaa.

thumbnail02

”Luovuimme kotimaisten ruoka- ja ravintolavideoiden varovaisesta yllätyksettömyydestä ja keskityimme rohkeaan leikkiin ruoalla. Alallahan vallitsee kirjoittamaton sääntö, että ruoalla ei saa leikkiä. Olo Cateringin huippuosaaminen ansaitsi vahvan erottuvan todisteen, ja toteutimmekin nostattavan ruokaspektaakkelin oman toimistomme taidokkaalla ja intensiivisellä ryhmällä.”, jatkaa suunnittelija Pasi Räihä.

FoodCamp_table

Suomalaisilla pk-yrityksillä ja startupeilla on käytössään useita työkalupaketteja, joilla digitaalisessa viestinnässä päästään liikkeelle nopeasti.

”Lopputuloksena on usein samankaltaisia palveluja, videoita ja viestejä. Food Camp Finlandin lähtökohtana on rohkea uutta luova ruokamatka. Se suorastaan vaati erottuvaa ja modernia ruokaestetiikkaa. Intensiivinen kehitystyö yhdessä foodcampilaisten kanssa onnistui tällä kertaa parhaiten täysin inhouse -suunnitteluna ja tuotantona”, kertoo REPUTATION Helsingin strategiajohtaja Marja-Liisa Pollari.

Lisätietoja:

Food Camp Finland Oy, toimitusjohtaja Riikka Kannas 040 354 6331 riikka.kannas@foodcampfinland.fi
REPUTATION Helsinki, strategiajohtaja Marja-Liisa Pollari 050 3878315
marja-liisa.pollari@reputation.fi

Reputation